loading...

drbreastsurgery

drbreastsurgery

بازدید : 2019
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

روش تابا

بيشتر جراحان در اغلب جراحي هاي تقويت سينه با استفاده از برش به شما مي گويند كه اين عمل همراه با اسكار زخم بعد از عمل مي باشد، اما با استفاده از يك روش جراحي ابتكاري، جراحي ايپملنت پستان را به همراه ابدومينوپلاستي بدون ايجاد اسكار و تنها از طريق برش شكم به طور همزمان انجام مي دهند.
با بهره گيري از روش تابا (Trans Abdominal Breast Augmentation, TABA) همزمان با عمل ابدومينوپلاستي و با كمك آندوسكوپ، ايمپلنت هاي پستان را از طريق برش شكم جايگذاري مي كنند. بدين ترتيب با استفاده از اين تكنيك بدون ايجاد برش بيروني در سينه، عمل پروتز پستان به آساني و بدون برش براي بيمار انجام خواهد گرفت.

ادامه مطلب در روش تابا

بازدید : 2070
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

بزرگ كردن پستان

روش هاي بزرگ كردن پستان augmentation breast

جهت بزرگ كردن پستان از روش هاي زير استفاده شده است
تزريق ژل
تزريق چربي
قرار دادن پروتز
البته بايد گفت كه تزريق ژل و چربي از نظر جراحان پستان مردود بوده و به هيچ وجه توصيه نمي شود. در واقع به عبارتي مطمئن ترين و كم عارضه ترين روش براي بزرگ نمودن پستان ها گذاشتن پروتز مي باشد البته لازم به ذكر است كه پروتز بايستي معتبر باشد.

محل قرار گيري پروتز

جهت گذاشتن پروتز به منظور بزرگ نمودن پستان ها محل هاي مختلفي براي شكاف دادن و انسيزيون جراحي مي توان در نظر گرفت.

محل هاي مختلف شكاف پستان

شكاف پايين پستان يا inframammary fold

بيشترين محلي كه پروتز از طريق آن گذاشته مي شود شكافي هست كه در پايين پستان يا به عبارتي inframammary fold مي باشد و پروتز از آن محل وارد حفره ايجاد شده مي گردد.

شكاف زير بغل

محل هاي ديگرشكاف يكي در زير بغل هست كه بخصوص براي افرادي كه داراي پستان فرعي مي باشند مناسب بوده كه همزمان هم پستان فرعي برداشته مي شود و از طريق همان شكاف به محل مورد نظر هدايت مي گردد.

ادامه مطلب در بزرگ كردن پستان

بازدید : 2146
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ژنيكوماستي(Gynecomastia)

به بزرگ شدن سينه در مردان گفته مي شود ممكن است بصورت فيژيولوژيك باشد در دوران نوزادي نوجواني و پبري اتفاق بيافتد كه به آن ها ژنيكوماستي فيژيولوژيكي گويند و يا بصورت پاتوبيولوژيكي باشد يعني ژنيكوماستي اي كه بيماري محسوب شود.

ژنيكوماستي فيزيولوژيك

در اين نوع ژنيكوماستي دليل بزرگ شدن پستان ها بيشتر بودن نسبي استروژن نسبت به تستوسترون در خون افراد ميباشد اين نوع ژنيكوماستي نوع پيري و نوزاديشان معمولا به صورت دو طرفه است ولي نوعي كه در نوجواني اتفاق مي افتد اغلب به صورت يك طرفه ميباشد.

ژنيكوماستي پاتوبيولوژيك

اين نوع ژنيكوماستي علل مختلفي دارد كه ميتواند در بعضي از بيماري ها مانند سندرم كلاين فلتر (Klinefelter's syndrome) و يا چاقي و عواملي كه باعث نارسايي بيضه ها شوند و يا در بعضي از انواع تومور هاي بيضه و اختلالات كبدي و يا پركاري تيروئيد يا كم كاري آن و يا استفاده از مواد مخدر بروز نمايد. اما شايع ترين دليل اين بيماري استفاده از داروهاي استروئيدي و آنابوليك و مصرف تستوسترون ميباشد.

ادامه مطلب در ژنيكوماستي

بازدید : 2278
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18


غده هاي لنفاوي بخشي از سيستم لنفاوي بدن هستند كه به صورت گسترده در همه ي بدن وجود دارند و توسط عروق لنفاوي به يكديگر متصل مي شوند. برخي از غدد لنفاوي در گردن، زير بغل، قفسه سينه، شكم و كشاله ران قرار دارند.همچنين مايع شفافي به نام لنف از راه عروق لنفاوي بين غدد لنفاوي در جريان است.

سيستم لنفاوي

لنف متشكل از مايع شناخته شده اي مي باشد به اسم مايع بين بافتي كه از مويرگ ها به خارج نشت مي كند
مواد زيادي در اين مايع يافت مي شود كه شامل پلاسماي خون، پروتئين، گلوكز و اكسيژن ميباشد كه براي رشد و زنده ماندن سلول هاي بدن به اين مواد احتياج دارد، وظيفه ي ديگر مايع بين بافتي مواد زايد باقيمانده از سلول ها را انتقال و همچنين مواد ديگر از قبيل باكتري ها و ويروس ها را از بافت هاي بدن از بين مي برد. اين مايع ميان بافتي در آخر در عروق لنفاوي جمع مي شوند و لنف را به وجود مي آورند. در آخر مايع لنف از راه عروق لنفاوي بدن از طريق دو مجراي بزرگ در قاعده گردن، وارد جريان خون مي شود.

سيستم هاي لنفاوي قسمت مهمي از سيستم ايمني بدن حساب مي شوند . اين ها داراي لنفوسيت هاي B، T و ديگر سلول هاي مهم سيستم ايمني ميباشند. اين سلول ها سيستم لنفاوي ار لحاظ وجود مواد خارجي مانند باكتري ها و ويروس ها پايش مينمايند. اگر يك ماده خارجي شناسايي شود، كه داخل بدن شده بعضي از اين سلول فعال شده كه آغازگر پاسخ ايمني خواهد بود.

از جمله وظايف غدد لنفاوي همچنين در كمك به مشخص كردن اينكه آيا سلول هاي سرطاني توانايي گسترش به ساير نقاط بدن را دارند، مهم هستند. بسياري از انواع سرطان از راه سيستم لنفاوي پخش مي شوند ، و به خاطر همين يكي ازاولين جاهايي كه سبب گسترش سرطان ها مي شوند غدد لنفاوي مجاور بافت سرطاني ميباشند.

ادامه مطلب در غده هاي لنفاوي

بازدید : 2581
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

كيسه صفرا

كيسه صفرا روي سطح زيرين لوب چهارم كبد جاي دارد و عمل اصلي آن غليظ كردن، ذخيره سازي و ترشح صفراوي توليد شده توسط كبد است. تركيب اصلي صفرا را كلسترول بيليكيسه صفرا روبين و نمك هاي صفراوي تشكيل مي دهند. بيلي روبين از آزاد شدن هموگلوبين در كلبول هاي سرخ منهدم شده به دست مي آيد. اين ماده پس از انتقال به كبد از طريق صفرا دفع مي شود. نمك هاي صفراوي كه به وسيله ي سلول هاي كبدي از كلسترول ساخته مي شوند براي هضم و جذب چربي ها، ويتامين هاي محلول در چربي و بعضي از مواد معدني ضروري مي باشند. صفرا وارد مجاري صفراوي شده و در نهايت از طريق مجراها وارد كيسه ي صفرا مي شود.

علايم:

سنگ هاي داخل كيسه صفرا خارج شده از بيمار

علايم سنگ هاي صفراوي از بي علامتي تا يك درد ناتوان كننده تغيير مي كند. علايم شامل موارد زير مي باشد:
– يرقان
– دردهاي ناشي از سوءهاضمه يا زخم هاي معده و اثني عشر را نبايد با درد ناشي از سنگ صفراوي اشتباه كرد. اين دردها خفيف تر بوده و با غذا رابطه داشته و معمولاً به آنتي اسيد پاسخ مي دهند.
– دردهاي شديد بالاي شكم كه انتشار به پشت داشته و به مدت بيش از سي دقيقه طول مي كشند و اغلب براي تسكين نياز به تزريق مسكن دارند بيشتر در اثر جابجايي سنگ هاي صفراوي ايجاد مي شوند و در اين موارد بايد احتمال سنگ هاي صفراوي مطرح و در صورت وجود درمان شوند.
– در موارد بسياري سنگ صفراوي علامتي ايجاد نمي كند و بطور اتفاقي در سونوگرافي يافت مي شود. در اين گونه موارد بسته به شرايط بيمار و تصميم پزشك فرق مي كند.
– درد خفيف تا شديد در بالاي شكم
– درد معمولاً شديد و طولاني بوده و اغلب براي تسكين آن نياز به تزريق مسكن وجود دارد.
– تب و لرز، تهوع و يا استفراغ

درمان سنگ هاي صفراوي:

سنگ هاي صفراوي معمولاً علامت دار مي شوند و نياز به جراحي دارند. بعضي اوقات ممكن است پزشك شما صرفاً بخواهد وضعيت شما را به طور مداوم تحت نظر قرار دهد. ساير انواع درمان شامل دارو درماني، ERCP و اسفنكتروتومي مي باشد.

دارو درماني:
براي از بين بردن بعضي از انواع سنگ هاي كوچك داده شود، درمان دارويي تجويز مي شود اما براي دارو درماني زمان طولاني لازم است تا اثر داروها ظاهر شود. اما براي دارو درماني زمان طولاني لازم است تا اثر داروها ظاهر شود. درمان دارويي براي افرادي كه نمي توانند جراحي شوند بيشتر فايده خواهد داشت. ERCP و اسفنكتروتومي براي تخليه سنگ هاي مجاري صفراوي ممكن است به تنهايي انجام شده يا بعد از آن، عمل جراحي براي برداشتن كيسه صفرا انجام شود.
جراحي:
بهترين انتخاب براي بيمار مبتلا به سنگ علامت دار كيسه صفرا عمل جراحي است برداشتن كيسه صفرا از طريق لاپاراسكوپي:
با ايجاد چند سوراخ كوچك بر روي پوست براي مشخص كردن و برداشتن كيسه صفرا انجام مي شود. با اين روش معمولاً سنگ هاي صفراوي همراه با كيسه صفرا برداشته مي شود. درد و طول مدت بستري بعد از عمل در اين روش كمتر است.

ادامه مطلب در كيسه صفرا

بازدید : 2925
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

هرسپتين در درمان بيماري سرطان سينه

هرسپتين بقاي بيماران سرطان پستان داراي گيرنده فاكتور رشد اپيدرمال 2 مثبت را درمان مي كند پژوهش و مطالعاتي كه با هدف تجزيه و تحليل ايمني و اثربخشي طولاني مدت ترازتوزوماب (Trastuzumab) (كه بيشتر به عنوان هرسپتين (Herceptin) شناخته مي شود) انجام شد اين مطالعات نشان داد كه استفاده تركيبي از آن همراه با

شيمي درماني، به طور قابل توجهي بقاي بيماران مبتلا به سرطان پستان از نوع +HER2 رادرمان مي نمايد .
اين پژوهش كه در مجله انكولوژي باليني (Clinical Oncology) منتشر شده است، نتيجه و بررسي داده ها از دو آزمايش مستقل كه براي بررسي بقاي كلي بيماران مبتلا به مراحل اوليه سرطان پستان +HER2 تحت شيمي درماني با و بدون هرسپتين انجام شد، دريافت و مورد بررسي قرار دادند .
بيش از 4000 بيمار مبتلا به سرطان پستان قابل درمان +HER2 مورد بررسي قرار گرقتند . تركيب دوكسوروبيسين (Doxorubicin) و سيكلوفسفاميد (Cyclophosphamide) به همراه پاكليتاكسل (Paclitaxel)، با يا بدون ترازتوزوماب (Trastuzumab) در هر دو گروه مورد بررسي قرار گرفت.

ادامه مطلب در هرسپتين در درمان بيماري سرطان سينه

بازدید : 2636
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تاثير ايزوتوپ روي در درمان سرطان پستان

تغييرات قابل اندازه گيري در تركيب ايزوتوپ روي ميتواند در بافت پستان به عنوان نشانگر سلولهاي بدخيم جهت شناسايي در مراحل اوليه بيماري به كار گرفته شود.
در سرطان پستان ميتوان گفت بيشتر بدخيمي هاي پستان زماني خود را نشان ميدهند كه علامت دار شده باشند ، براي مثال، توده اي بزرگ قابل لمس، التهاب و تغيير بافت و ساختار پستان را موجب شده باشند.
در اين حالت كه بيماري گسترده شده باشد احتمال زنده ماندن بيمار كاهش مييابد
اما در جهت كشف بيوماركرهاي تشخيصي زودهنگام سرطان پستان ميتواند درمان و بهبود بيماران را افزايش دهد

ادامه مطلب در تاثير ايزوتوپ روي در درمان سرطان پستان

بازدید : 3596
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

غربالگري سرطان پستان

معمولا متخصصان آغاز غربالگري سالانه سرطان پستان از سن 40 سالگي توصيه ميكنند ولي با توجه به دستورالعمل جديد سرطان پستان انجمن سرطان آمريكا كه در JAMA منتشر شده مجاز به ادامه غربالگري سالانه پس از سن 55 سال ميباشد .

دستورالعمل هاي جديد انجمن سرطان آمريكا (ACS) براي غربالگري سرطان پستان

از سال 2003، انجمن سرطان آمريكا (ACS) توصيه ميكند كه زنان با خطر متوسط سرطان پستان از 45 سالگي آغاز به انجام ماموگرافي سالانه منظم كنند ، اما همراه با گزينههايي باشد كه در صورت نياز زودتر انجام گيرد و همچنين زنان 55 سال و بالاتر بايد هر دو سال يكبار به جاي سالانه، همراه با گزينه هايي كه در صورت نياز سالانه انجام پذيرد، ماموگرافي انجام دهند.
سرطان پستان دومين علت مرگ ناشي از سرطان در زنان ايالات متحده، پس از سرطان ريه است. تخمين زده مي شود كه در سال 2015، حدود 230000 زن آمريكايي مبتلا به سرطان پستان ميباشند و 40300 نفر از آنها ميميرند.
ميزان مرگ ناشي از سرطان پستان به طور پيوسته از سال 1990 به علت پيشرفت علم و تشخيص به موقع اين بيماري كه دو عامل مهم در بهبود بيمار است به طور چشم گيري ميزان مرگ در اين بيماري كاهش يافته است
توصيه هاي جديد بر اساس يافته هاي تعدادي از مطالعات بر مبناي تعادل بين منافع و مضرات غربالگري، براي استفاده باليني طراحي شده است.

ادامه مطلب در غربالگري سرطان پستان

بازدید : 3220
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

پورت گذاري

يكي از سختي هاي بيماراني كه احتياج به شيمي درماني و تزريق هاي مكرر دارند، سوراخ نمودن رگ هاي گوناگون و التهاب آن ها است. اين مشكل علاوه بر درد و ناراحتي براي بيمار سبب از بين رفتن رگ هاي محيطي و مشكلات جديدي براي اين بيماران مي شود.

جايگذاري پورت
در اتاق عمل، به بوسيله ي جراح و با بي حسي موضعي و يا بيهوشي، بيشتر براي كم كردن عوارض احتمالي، با سونوگرافي داپلر كار گذاشته مي شود. بهتر است قبل از كارگذاري، عكس قفسه سينه و آزمايشات خوني انجام شود. نخست پوست با محلول كلرهگزيدين 2% ضدعفوني و با پوشش استريل جاي عمل آماده مي شود. با تزريق داروي آرامبخش بوسيله ي پزشك بيهوشي و بعد داروي بي حسي موضعي بوسيله ي دكتر موسي زاده، محل هاي كوچكي روي قفسه سينه و گردن بي حس مي شوند. نخست برشي در جاي جاي گذاري پورت (معمولا بالاي قفسه سينه) به طول ۲-۳ سانتيمتر داده مي شود و پورت در آن قسمت در زير پوست قرار مي گيرد. (شكل 7) سپس از راه سرنگ مخصوص با راهنماي سونوگرافي ابتدا محل وريد شناسايي شده و بعد كاتتر درآن قرار مي گيرد. (شكل 8) در آخر از زير پوست، كاتتر به پورت متصل مي شود و جاي برش با بخيه هاي قابل جذب سوچور زده و براي چند روز پانسمان مي گردد. تا چند روز پس از گذاشتن پورت، بيمار شايد احساس كبودي و درد خفيفي داشته باشد كه با مسكن برطرف مي شود. پس از پورت گذاري به مدت 5 روز آنتي بيوتيك خوراكي براي جلوگيري از عفونت تجويز مي شود. به بيمار آموزش داده مي شود كه تا چند روز محل عمل را از لحاظ قرمزي، تورم، خونريزي، كبودي و درد تحت نظر قرار دهد و با مشاهده هر كدام از اين علايم، به كلينيك دكتر موسي زاده مراجعه نمايد.

ادامه مطلب در پورت گذاري

بازدید : 3300
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ماستكتومي

كلمه آنكوپلاستيك از دو كلمه انكو (به مفهوم سرطان) و پلاستيك (به مفهوم زيبايي و ترميمي) است. دليل اين جراحي ها همزمان كردن جراحي­ هاي زيبايي پستان در بهبود سرطان پستان ميباشد. با اين عمل كيفيت زندگي بسياري از بيماران افزايش ميابد و همراه بر حفظ نمودن شكل ظاهري و زيبايي پستان، بافت هاي سرطاني برداشته مي­ شود و عمل جراحي درماني و زيبايي همزمان انجام ميپذيرد.

مزايا

انجام درمان سرطان و بازسازي پستان با يك بار عمل از با ارزش ترين مزيت هاي اين روش جراحي خواهد بود. همچنين در نهايت شكل ظاهري پستان دست نخورده باقي خواهد ماند.

عوارض

برداشتن فلپ در جراحي NSM
بيماران بايد در مورد اينكه حس نوك پستان را تا اندازه اي از دست خواهند داد آمادگي رواني داده شوند. برداشتن بافت پستان از بخش زيرين آرئول گاهي اوقات مي تواند جريان خون آرئول و نيپل را مخطل كند (نكروزيس) كه در اين شرايط بافت نوك پستان آسيب خواهد ديد. نكروز آرئول و نيپل در شرايطي كه اين عمل بوسيله ي جراح ماهر انجام شود شايع نيست. اين روش با اسكار زخم پس از جراحي بسيار اندكي همراه خواهد بود كه مقدار آن بستگي به اندازه و شكل پستان، واكنش متفاوت بدن اشخاص نسبت به نخ هاي جراحي و اندازه برشي دارد كه براي انجام عمل مورد نياز خواهد بود

ادامه مطلبدر ماستكتومي

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 43
  • بازدید کلی : 5818
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه